Boganmeldelse: Bit Gemma såvel som den deling af træsko

Læsningsniveau: 4 (Avanceret læsning: På grund af lang længde såvel som ordforråd)

Læselængde: 10-15 minutter

Illustration: En fascinerende blanding af såvel realistisk som forenklet

Aldersmål: 6-11 år gammel

Forfatter: Mary Jacobs

Amazon Link: Bit Gemma såvel som træsko

Lille Gemma såvel som træskoen er en børnehistorie, der er stærkt fokuseret på tro såvel som moral. Historien, der tager placering i julesæsonen, handler om en ung kvinde ved navn Gemma såvel som hendes bedstemor. Gemma er vidunderligt, kærligt, omsorgsfuldt såvel som tankevækkende. Bedstemor kæmper med hverdagens strenghed, men lærer Gemma, hvad hun kan. Sammen har de udviklet et liv, der er fuld af kærlighed, dog tom for penge såvel som ting. Du ville dog ikke forstå, at de oplever monetære vanskeligheder fra Gemma såvel som bedstemors tankegang.

Da jeg checkede ud med bogen den allerførste gang, bemærkede jeg øjeblikkeligt nøjagtigt, hvor positiv historien er. Når børnene arbejder med historien, kan de føle sig uheldige siden den vanskelighed, som Gemma såvel som bedstemor online i. Imidlertid vil de positive figurer såvel som synspunktet af bogen drukne enhver form for følelse af ulykke eller skyld. Hver karakter i bogen producerer lykke med deres daglige aktiviteter. For eksempel klæber bedstemor -skrammer sammen for at tilbyde som fyring, så Gemma kan have et par “ekstramateriale”. Ekstraudstyret Gemma, der er en munter kvinde såvel som bruger sin tid på at have, dekorere samt hjælpe mennesker. Begge karakterer viser positive kvaliteter, selv når de måske er sure eller betyder for hinanden.

Yippeee!
Jeg har brugt et fantastisk tilbud på tid på at tro på illustrationer i denne bog såvel som er kommet til at overholde konklusionen: De blev produceret med intention. Jeg var ikke sikker på, hvorfor de endda var til stede på FIRS. Det, jeg indså, er imidlertid, at bogens forfatter ekstremt stiliserede illustrationer til at drive huset til hendes messaging, såvel som for at give bogen lidt af en “old-school” -stil. Lad mig forklare….

Relateret weekendreflektion

Se på billedet herunder. Jeg venter…. Nu er jeg villig til at satse på, at du øjeblikkeligt bemærkede den gamle mands ansigt. Forfatteren har lagt nogle utrolige detaljer i den gamle mands ansigt, mens han forlader Gemmas aftale med ekstremt enkel. Dette fik mig til at tro på to ting:

Jeg ser en ældre fyr, der har levet et ret vanskeligt liv

I modsætning hertil er Gemma ganske klart det “friske” ansigt

Fra mit perspektiv har forskellen i ansigtsdetaljer tilføjet dybden til begge figurer. Derudover viser scenen i sig selv et ældre hjem i en naturlig omgivelse, som yderligere tilføjer til ”old-school” -følelsen.

Se på detaljerne i den gamle mands ansigt
Som jeg sagde tidligere i denne anmeldelse, er denne historie stærkt påvirket af tro. Vores forfatter har gjort tro på omdrejningspunktet for bogen såvel som virkelig har drevet huset et antal trobaserede meddelelser. Nogle eksempler?

Gemma bliver mindet om, at hun ikke burde gøre gode ting for mennesker såvel som da forvente noget til gengæld (“ingen strenge knyttet”)

Bedstemor læser fra den hellige bibel, når de har tid såvel som under særlige begivenheder (og som et resultat, tror Gemma på julengle)

Besøgende bliver konstant mindet om, at julen ikke handler om at få gaver, men at give andre til andre

Når du tager sandheden om, at denne bog har et stærkt moralsk grundlag, store trobaserede meddelelser, en yndig historie samt en latterligt lave omkostninger på Amazon.com ($ 2,29 USD), er det svært at gøre noget, men antyder denne bog. Mit forslag er mere specifikt for noget ældre børn, der nyder at læse. Bogens positive budskab såvel som dens veludviklede stil gør det til en perfekt i form for forældre, der ønsker, at deres børn læser sund litteratur. Brug dette Amazon-link til at købe e-bogen til dit barn!

Relateret nøjagtigt, hvordan man har en fornøjelig tilbage til institutionens købsoplevelse

Tak for at have læst … til dine børn!

Link til dette indlæg: Boganmeldelse: Bit Gemma såvel som træsko